Powered By Blogger

miercuri, 7 august 2013

Route 68 Marathon-Race Report



Dupa cursa slaba din urma cu doua saptamani de la Campionatul National de XCO a venit si momentul pentru revansa.Revansa fata de mine!
A trecut mai bine de o saptamana de cand am luat parte la un concurs fara cusur pentru prima editie.

Vorbesc de Route 68 Marathon organizat in Parcul Gurasada,jud.Hunedoara.





Ce mi-a placut foarte mult a fost ca pe langa concursul de MTB in acelasi timp avea loc si Route 68 Summerfest unde cireasa de pe tort(pentru mine personal) a fost Vama Veche.

Bun,ne intoarcem la cursa.Am plecat sambata dimineata din Resita,deja clasica echipa eu,Rica,Sergiu si George.Inca de pe masina baietii au avut niste discutii filozofice ca de obicei si intrebari cu diverse raspunsuri sau chiar fara.Inchei paranteza si ma intorc la filmul nostru.


Am ajuns la zona de start cu destul timp pentru incalzire si alte cele.


Eu am ales sa iau startul la traseul scurt de doar 25 de km pe cand restul colegilor au optat pentru cel de 40 de km.Recunosc ca mi-a fost frica si de concurenta mare de la 40 si de aceea am ales traseul scurt.

Am facut incalzire cat s-a putut,se apropia ora startului,ne-am aliniat la linia de start si in scurt timp am auzit numaratoare care iti provoaca fiori de anrenalina.3,2,1 START!Am plecat din prima linie si la scurt timp dupa start ne-am format un grup de 3 rideri.Eu,Tamas Debreczeni de la Garage Racing si Andrei Mihai.S-a plecat pe plat dupa care au urmat niste urcari scurte si abrupte prin camp.Tamas era la conducere si tragea destul de tare incercand sa ne rupa.Totusi imi doream sa raman in joc si sa ma lupt cu ei pana la final.
Dupa cateva urcari scurte pe camp a urmat o scurta coborare printr-o trecere de rau dupa care ajungeam la asfalt
.
Inainte de trecerea prin rau eram al treilea,cei doi din fata luasera cativa metri avans dar nimic ingrijorator.Insa chiar inainte sa treaca prin rau cei doi s-au oprit si au trecut repede pe langa bicicleta.Eu venind tare din spate am fost nevoit la randul meu sa ma dau jos de pe ea fix in apa.Nu stiu ce si cum am facut ca a durat putin mai mult pana m-am dat jos de pe bicicleta pana am trecut raul si pana m-am urcat pe bicicleta iar.Cei doi din fata luasera avans si nu-i mai aveam in vizor.Au urmat cativa km de asfalt prin niste sate si nu-i zaream deloc pe cei doi.A fost un moment in care ma gandeam ca aici am pierdut cursa,ca ei sunt doi si au un avantaj pe plat.Insa tinand cont ca imi place foarte mult platul am reusit sa-i ajung,cu greu,dar eram acolo.Probabil ca daca ar fi sprintat atunci nu mai aveam picioare sa le iau roata.

Bun,eram din nou in joc.A urmat apoi un fals plat pe un drum foarte denivelat care te zdruncina incontinuu.Ei bine aici,Tamas cu 29-erul sau reusea sa mearga foarte bine si fara prea mult chin.Tot aici a fost si momentul in care am ramas doar eu cu el in frunte,celalalt tip ramanand in urma.Eram fericit sa fiu in fruntea cursei alaturi de Tamas cu gandul ca vom ajunge la un sprint.Veti vedea ca n-a fost asa insa.Dupa acest fals plat a venit o urcare de aia criminala tot pe asfalt dar cum n-am mai vazut pana acum.Raportul pe care il am momentan 28-34 ma cam chinuia dar ma simteam bine spre deosebire de Tamas care observam ca nu e in largul lui.Ma gandeam ca daca e asa mai stau cu el o perioada iar apoi sa ii dau atacul pe o urcare abrupta.Ultima urcare eventual.Dupa urcarea de pe asfalt nu ma gandeam ca se poate mai rau.Insa s-a putut.Am inceput o urcare la fel de abrupta dar in camp deschis in plin soare.Transpiram de parca as fi avut un nor deasupra capului.Si totusi ma simteam bine atat fizic cat si psihic si tineam aproape de roata lui Tamas care parea ca nu mai are ce sa forteze,pur si simplu atat putea.

Dupa ce s-a terminat infernala urcare a urmat o coborare in viteza unde Tamas s-a distantat,nu mult,insa atat cat sa nu-l mai vad.Nu eram ingrijorat pentru ca venea o urcare lunga si abrupta unde aveam timp sa recuperez.Ce nu stiam eu era ca in timpul coborarii cablul de la schimbatorul spate s-a rupt.Nefiind nevoie sa pedalez pe acea coborare nu stiam inca de problema.Vedeam in fata cum vine urcare brusc si abrupta.Cand am inceput sa pedalez la baza ei mi-am dat seama ca voi fi nevoit sa merg pana la finish pe placa mica si pinion mic,un raport deloc favorabil.Prima parte a urcarii era in soare,am inceput sa alerg pe langa bicicleta fiindu-mi frica sa nu fiu ajuns de cel de pe locul 3.

Alergam cat ma tineau picioarele pe o urcare pe care eu planuiam sa il rup pe Tamas.Dar el era deja in fata in filmul lui.Eu imi doream sa imi mentin pozitia a doua.Am intrat in padure unde panta s-a mai domolit insa tot imi era greu.M-am urcat pe bicicleta si am incercat sa pedalez.Am avut momente unde eram nevoit sa ma dau jos si sa alerg din nou.Insa in general dadeam sprinturi ca sa pot tine pedala in rotatie continua.S-a terminat si urcarea dupa care am coborat kamikaze pe o coborare scurta spre un sat.Ce nu stiam eu era ca Tamas se ratacise si de fapt se afla undeva in spatele meu,eu fiind primul la momentul acela.In sat ce sa vezi,din nou putina urcare.Am fost nevoit sa pedalez in picioare o perioada doar ca sa nu alerg iar pe langa bicicleta.Am iesit din sat si cred ca mai era 1 km pana la finish,vedeam zona si multimea de oameni din zona.Ma uit in spate si...ce sa vezi Tamas la cateva zeci de metri departare.Eu eram cu gandul ca el este in fata iar acesta care vine e cel de pe locul 3.

"Nu se poate!" am zis."Pierd si locul 2 acum pe final".A durat putin pana cand Tamas m-a ajuns,a trecut in fata mea(eu nu observasem ca este el) si a inceput sa se departeze incet-incet.Incercam din toate puterile sa trag si sa stau in spatele lui dar problema tehnica m-a impiedica.Sprinturi dupa sprinturi,mai mai ca reusesc sa stau alaturi de el.Nimic insa.S-a departat si m-am dat batut.In cele din urma ultimul kilometru s-a incheiat si am trecut linia de finish in 1 ora si 11 minute,la 6 secunde de Tamas.Traseul a fost unul de fuga,exact pe gustul meu cu portiuni de plat dar si urcari abrupte prin iarba,exact ce trebuie!

A fost un podium muncit si tot odata o cursa frumoasa.

Dupa cursa a urmat putina relaxare intr-o piscina amenajata de organizatori si o bere cu lamaie.Pe o asa caldura nu ma puteam abtine.Seara a urmat inca o portie de relaxare cu muzica buna unde a concertat Vama Veche dar si alte trupe de muzica buna.
Felicit pe aceasta cale organizatorii care s-au ocupat foarte bine de toate detaliile si sper ca pe viitor sa se continuie cu organizarea unui astfel de eveniment!

In incheiere vreau sa multumesc magazinului RacingBike Shop prin Stefan Rogoz,multumesc si Isostar pentru energizare si hidratare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu